-->

2.2.12

Home » » Jom Belajar bahasa Arab

Jom Belajar bahasa Arab


ماذا تعمل ؟ 
(Maadza ta'mal?)


Engkau kerja apa?

أعمل مهندسا
(A'malu muhanddisan)

Saya bekerja sebagai insinyur

أين تعمل ؟
(Aina ta'mal?)
Dimana engkau kerja?

أعمل في شركة
(A'malu fi Syirkah)
Saya bekerja di perusahaan

كم ساعة تعمل في اليوم؟
(Kam saa'atan ta'malu fil yaum?)
Berapa jam engkau bekerja dalam sehari?

أعمل تسع ساعات
(A'malu tis'a saa'aat)
Saya bekerja 9 jam

هل تحب عملك؟
(Hal tuhibbu 'amalak?)
Apakah engkau menyenangi pekerjaanmu?

لا, لا أخب عملي
(Laa, laa uhibbu 'amaliy)
Tidak, saya tidak menyenangi pekerjaan saya

Dah baca,click banner disidebar ni yer..TQ

0 1000 something to say:

Post a Comment

anda boleh komen, kritik, atau bagi cadangan di sini, komen-komen yang berbentuk peribadi tidak akan dilayan..
terima kasih.

Related Posts with Thumbnails