-->

29.5.11

Home » » Digsby

Digsby


Bismilahirahmanirahim... Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha Mengasihani
 Assalamualaikum semua


Apa itu Digsby? Hari ini saya baru download benda alah ini dan cuba di laptop saya. Jikalau anda semua pernah dengar dan pakai ym, msn, gtalk, jabber, saya boleh katakan yg Digsby ni macam kompilasi utk keseluruhan instant messaging application tersebut.

digsby, instant messaging, zulhusni, iium

Mesti korang pernah ada masalah seperti terpkse membuka byk application seperti ym dan msn dgn serentak semata-semata utk ber’chating’. Hal ini timbul disebabkan terdapat rakan-rakan kita yang hanya mnggunakn msn dan hanya mnggunakan ym.

Tapi, masalah ini rasanya sudah selesai setelah msn dan yahoo membuat ‘features’ baru iaitu boleh meng’add’ rakan2 ym kedalam msn dan juga sebaliknya. Jadi, huhu..gembira? tetapi aku tidak. Kerana kini aku ada masalah baru pula. Rata2 sume dah de facebook kn...

Facebook ada facebook chat yg membolehkan kita ‘chat’ sesama member facebook yg online. masih belum bukak facebook? huhu..bukak cepat. selain itu, facebook ada newsfeed, note, link dan network yg setiap saat akn diupdate utk mngetahui perkembangn terbaru rakan2 kita. so, utk nk diupdate selalu tanpa perlu buka browser utk tgk facebook.com, kita hanya perlukan Digsby..semuanya ada didalamnya..all in one..masih blom buka facebook lagi? buka cpt2..hehe. Bukan itu saja, jikalau ada yg mnggemari Twitter, Digsby juga mempunyai application tersebut.

Kesimpulannya, YM, MSN, Facebook, Myspace, Twitter, Gmail, Yahoo mail, msn dan lain-lain lagi (sorila friendster xde bro) kini boleh diakses terus dari Digsby. Jadi, ingin berubah ke digsby? tinggalkan ym dan msn yg telah byk berjasa? terserah anda! Huhu..tapi jika ingin mencuba benda baru, cubalah Digsby. 

credit to: ust.zul

Dah baca,click banner disidebar ni yer..TQ

0 1000 something to say:

Post a Comment

anda boleh komen, kritik, atau bagi cadangan di sini, komen-komen yang berbentuk peribadi tidak akan dilayan..
terima kasih.

Related Posts with Thumbnails