-->

12.9.10

Home » » Bahtera Nabi Nuh Ditemui??

Bahtera Nabi Nuh Ditemui??


Assalamualaikum semua..

Entry kali ni, saya nak bercerita mengenai penemuan bahtera nabi Nuh di Turki.Mengikut sumber mendakwa bahawa sekumpulan penjelajah China dan Turki telah menemui bahtera Nabi Nuh pada ketinggian 4000 meter di Gunung Ararat, Turki.

Pegawai Turki menunjukkan kayu yg berusia 4 800 thn
yg didakwa tinggalan bahtera nabi Nuh


Mengikut Al-Quran, Bahtera Nabi Nuh berlabuh dibukit JUD bukan Ararat. Saya pon x berapa pasti akan kesahihan berita yg dikeluarkan itu. Kita sbg Muslim wjib percaya pd Al-Quran..ape yg t’tulis dlm Quran adalah ayat-ayat dari Allah!!! INGAT!!! jika ade khabar berita yg disampaikan oleh org2 fasik, jgn terus percaya. selidik la dulu.. sebab 2 Allah bagi kita akal utk berfikir… Ingat pesan Nabi Muhammad saw, kita ditinggalkan dgn 2 pegangan Al-Quran dan Hadis supaya kita manusia akhir zaman ni tak t’sesat…


1) Pd akhir zaman,Allah memberikan petunjuk kpd umat bahawa segala dlm Al Quran adalah benar. Terbukti dgn penemuan dan forensik. Sebab tu kita umat yg akhir zaman kita kena berpegang teguh kpd Al Quran dan Hadis. Mengapa kita yg menonton rancangan National Geographic percaya dgn wujudnya dinasour? Bacalah Al Quran,segalanya ada.




2) Ada byk lagi monumen dan tinggalan zaman nabi yg wujud di tanah Arab yg kita tidak pernah ambil tahu,yg mengkaji adalah org bkn Islam.



3) Sekiranya kayu yg telah dikaji dan menjalani forensik dan telah disahkan ianya asli,kita TIDAK percaya,macamana pulak kita hendak mempercayai SYURGA dan NERAKA (bg org Islam) yg terang2 kita tidak nampak? Wallahhuaklam…Apa pendapat anda??

Credit to: Harian metro


Dah baca,click banner disidebar ni yer..TQ

0 1000 something to say:

Post a Comment

anda boleh komen, kritik, atau bagi cadangan di sini, komen-komen yang berbentuk peribadi tidak akan dilayan..
terima kasih.

Related Posts with Thumbnails