-->

24.4.12

Home » 10 Hari Cabaran Blog :: Day 4 :: 10 Things You Want To Say To One Person

10 Hari Cabaran Blog :: Day 4 :: 10 Things You Want To Say To One Person


Cabaran Hari Ke-4 ni bertajuk 10 MendeYang Aku Nak Cakap Kat Seseorang..


aku dok pikiaq kat siapa la aku nak ckp ni..so, aku amek keputusan nak ckp kt bakal zaujku yang tidak aku ketahui siapa....(blushing)






Pertamanya, Aku sedang menjaga hati ini hanya untuk kamu yang aku sendiri tidak tahu siapa. Aku sedang menjaga diri ini untuk yang sah memiliki. Aku juga berharap yang sama dari kamu. Maka, aku tidak akan seenak-enaknya memberi senyuman manis kepada lelaki-lelaki lain. Aku juga tidak mungkin menyerahkan cinta dalam hati ini yang masih tersimpan rapi untuk kamu yang aku tidak ketahui siapa.





kedua, Aku cuma menginginkan kamu sedang dalam persediaan. Aku tidak kisah siapa pun kamu, yang penting kamu belajar. Menambahkan ilmu pengetahuan di dada, agar suatu hari nanti kamu boleh mengajar anak-anak kita dengan ilmu kamu. Aku tidak suka lelaki yang membuang masanya, berhabis masa bermain game PS2, atau chit chat kosong semata, atau hobinya melepak di warung-warung kecil di tepian jalanan. Kerana aku mementingkan ilmu sebagaimana aku sedang berusaha untuk meraih ilmu kini.




ketiga, Maafkan aku, jika sebelum kita bertemu ini, akhlakku masih pincang, kata hati sering diikuti. Kerana itu Allah belum menemukan kita, kerana kita masih dalam perjuangan; perjuangan memburu cinta Illahi. Agar kasih kita suatu hari nanti bersandarkan kasih-Nya.




Keempat, Awak (seriesly unknown), sikit pon saya tak kisah if dorang sume ada boyfriend. sikit pon tak jeles. sebabnya saya lagi bertuah, Allah sedang menjaga saya


kelima, Awak, i never get jelous bile dorang citer kisah cinta dorang yang sweet tu sebab saya tau, Allah sedang aturkan something yang sweet to both of us

Keenam, Biarlah Allah pertemukan kita pada waktu yang sesuai pada saatnya kita sudah benar-benar bersedia,kan!


Ketujuh, sekarang ni azam saya nak jadi better muslimah of ad-Din, family dan diri sendiri dulu.

Kelapan, barulah boleh berazam nak jadi isteri solehah pada awak dan ibu kepada anak-anak awak kelak...hehehe..(blushing)

Kesembilan, I know, He(Allah) writes our love story and its amazing bacause He's know the best for us. sebab tu la kita tak jumpa lagi.

Kesepuluh,InsyAllah kalau saya rajin, saya cakap lagi ea...So sorry,agak sibuk lately. Take care of your iman.

THANX sbb terbace luahan hatiku ni! haha



::END::




credit to: dr.cinta punye blog



Dah baca,click banner disidebar ni yer..TQ

0 1000 something to say:

Post a Comment

anda boleh komen, kritik, atau bagi cadangan di sini, komen-komen yang berbentuk peribadi tidak akan dilayan..
terima kasih.

Related Posts with Thumbnails