-->

19.2.12

Home » » Anda stress?

Anda stress?


Adakah anda stress?? Ya, kini saya sedang stress, sebab apa? sebab sebagai anak sulung, semua beban kerja mesti dia yang kene wat,seperti basuh baju, sapu sampah, memasak, siram pokok bunga dan lain2...dan setiap hari wat kerja yang sama saje...nak harapkan adik-adikku, hrmm, hampeh!...haish...sabar, sabar, sabar itu separuh daripada iman.


Dan antara gejala stress yang saya dapati ialah saya sering gelisah, risau keterlaluan, gangguan tidur, cepat marah, kurang tumpuan kerja dan akhir2 ni saya jadi sangat sensisitif, nampak gambar2 orang2 syria, saya mudah mengalirkan air mata

Seorang kawan mengesyorkan saya amalkan tip 10B...apa itu 10 B? Jom tengok di bawah...


1. Bertenang
2. Bernafas dalam2
3. Berkata: relakslah..
4. Beribadat
5. Bercakap dengan seseorang
6. Berurut
7. Berehat dan mendengar muzik
8. Beriadah
9. Bersenam
10. Bersenam

Cuba anda try buat, saya sudah buat da ia amat berkesan..Saya da wat, anda bile lagi? Amalkan tips 10B diatas

pic credit to dr.cinta 

note: lagi beberapa hari je lagi result exam da nak keluar..nervous ni...dup dap dup dap

Dah baca,click banner disidebar ni yer..TQ

0 1000 something to say:

Post a Comment

anda boleh komen, kritik, atau bagi cadangan di sini, komen-komen yang berbentuk peribadi tidak akan dilayan..
terima kasih.

Related Posts with Thumbnails