-->

7.6.10

Home » » SeKolahku-Sek.Rendah

SeKolahku-Sek.Rendah


Selamat Pagi dan Salam Sejahtera...

Ini adalah episod yang ke-2 dari tajuk Menggamit Memori yang lepas. Semasa saya Darjah 1-2, saya bersekolah di Sek.Keb.Kanchong Darat, Banting, Selangor. Semasa darjah 3, saya berpindah ke KLIA. Start pindah ke sini, saya rasa sgt best bersekolah disini. Kwn2 semuanya peramah2 belaka dan sgt sporting.Orang yang first mula2 tegur saya dlu, seingt saya ialah Farah Wahida n Kamariah. Diorg sgt peramah. Masa 2, saya masok sek 2 pon da akhir tahun, mase 2 semua dok lepak je, da abes belajar la katakn. Mase mase sek.2,saya rase janggal dan takot sbb saya fikir sek.ni mesti sek.bestari, murid2 nya mestilah pandai2. Dengar nama sek.pon da gah mcm International plak.(SEK.KEB.KOMPLEKS KLIA). Alhamdulilah, semuanya berjalan dengan lancar dengan bantuan Pakcik saya.(sebaya).Saya dan Pakcik pon sekelas dgn saya.Mase 2, org lain x knal lg kami ni sedara. Bile time sek.menengah kecoh bila dapat tau dia 2 pakcik saya. Ramai yg bertanya nape muke saya dan pakcik saya lain. Sebab kami 2 sepupu.( ayah dia adik-beradik nenek saya), itu yang lain 2..hehehe.Cikgu fist sekali yang saya knal ialah Cikgu Wan Hairul Nizam(ckg Kelas).Smpai skrg saya masih ingat dia lagi.

Hmm, ptg plak, saya pergi ke sekolah agama. Sekolah Agama Rakyat Al-Qalam dibuat dibawah masjid Kuarters KLIA.Saya selalu pergi naik basikal, time Ko-kurikulum je saya pon cabut awal dgn kebenaran ustazah. Org lain kene jalan kaki, sya laju je kayuh basikal meninggalkn diorg. hihihi..Mase 2 sek.agama 2 baru je buka, so x ramai sgt murid2 dan kelas pon ckit. Guru besar pertama di sekolah 2, ialah ustazah Zanayan. Ustazah 2 sgt garang tapi baik hati. Beliau byk bantu saya dlm pelajaran Tauhid.Kenangan yang paling tidak pernah kulupa ialah Ustaz Bahasa Arab yang berasal dr Indonesia mengajar kami dalam bahasa Indonesia. Walaupun slangnya membuatkan kami enggak paham tapi beliau mengajar sgt berkesan. Now, beliau bertugas sbg jurucakap(wat anouncement) dlm bahasa Arab di KLIA airport.wah, mesti lumayan kn gajinya..Ape2 pon saya masih terbayang-bayang kenangan di sekolah rendah..Terima kasih guruku semua.

Di bawah masjid,klas sek. agamaku




Dari arah belakang



Sek.rendahku


Dah baca,click banner disidebar ni yer..TQ

0 1000 something to say:

Post a Comment

anda boleh komen, kritik, atau bagi cadangan di sini, komen-komen yang berbentuk peribadi tidak akan dilayan..
terima kasih.

Related Posts with Thumbnails