-->

24.6.10

Home » » Hollywood, Zionisme dan Masa Depan Dunia

Hollywood, Zionisme dan Masa Depan Dunia


Bismilahirahmanirahim...

Pada entry kali ini. sy x b'niat uk m'bahas secara t'perinci mengenai kepercayaan b'bagai bangsa dan agama mengenai akan dtgnya penyelamat dunia. Saya ingin mengajak anda meninjau filem2 Hollywood yg bertema akhir zaman dan kedatangan penyelamat.

Dlm filem2 Hollywood byk dgmbrkn tentang adanya technological apocalypse, iaitu pd masa hadapan 
manusia akan m'ciptakn manusia buatan dan manusia buatan ini akan menyerang manusia ciptaan Tuhan. Filem dgn tema spt Dr.Frankkenstein, Terminator 2, Matrix. Pd filem ini, manusia asli akan kalah dgn manusia ciptaanya sendiri. Kemudian dtglah penyelamat yg biasanya adlh seorg manusia yg pintar dan berani. Selain akibat serangan teknologi, filem2 Hollywood juga m'gambarkn akhir zaman diakibatkan oleh bencana alam. Disamping itu, Hollywood pun m'ciptakan makhluk khayalan yg akan m'hancurkan umat manusia. Misalnya, raksasa yg lahir akibat rekayasa genetik yg dilakukan manusia. Antaranya filem, DEep Impact, Godzilla, Water World, Jurrasic Park.



Karya khayalan lainya mengenai akhir zaman ialah akn dtgnya makhluk jahat. Dlm filem ini d kisahkn bhw sang penyelamat dan sahabatnya melakukan perjalanan ke dunia mitos dan mengalahkn makhluk jahat dlm dunia mitos itu dgn kekuatan sakti. Cth filem spt ini ialah, The Mummy, King Scorpion, The Mummy returns, Wishmasters.

Religious apoccalyspe merupakan kategori filem Hollywood  yg terpentingutk sy bicarakan dlm entry kali ini.
Filem2 spt ini biasanya m'gambarkn bhw kekuatan jahat b'bentuk sebuah sosok yg anti agama, spt syaitan, anti-kristian, atau kekuatn  jahat zaman dlu d penjarakan, namun ghaib dan dtg kembali ke tgh umat manusia.

Secara umum, kita blh menangkap bwh para penentu tindakan d Hollywood tgh m'bawa 1 misi tertentu dgn menciptakn filem2 spt yg saya tlh huraikan sebentar td. Tujuan pertama misi Hollywood ini adlh utk memanipulasi rasa ingin tahu alami manusia mengenai masa hdapan dan dgn demikian, m'buatkan para investor filem m'jadi lebih kaya Tujuan kedua ialah menyebarkn fahaman apocalypse (cr sendiri ea maknanya) yg sesuai dgn panfangan Hollywood serta b'landaskn ajaran taurat dan pemikiran zionis. Tujuan ketiga ialah untuk mengasoasikn antara kejahata dunia timur dan negara2 islam. Dgn kata lain, Hollywood b'usaha menyebarkn pendapat bhw bangsa yg jahat adlh bngsa2 timur dan penyelamat adlh bangsa2 barat.

Dari sini, kita blh menangkap adanya proses penggunaan filem2 utk menyeret pendapat masyarakat dunia tentang akan terjadinya perang pada masa hadapan antara timur dan barat.Kawan2, demikianlah tulisan sy tentang infiltrasi Zionisme dlm filem2 Hollywood.Sesungguhnya, masa hadapan dunia akan berada d tgn org2 yg soleh, bkn d tgn bangsa zionis yg bertahun-tahun menzalimi rakyat Palestin, melakukan p'bunuhan or awam. Sebaliknya, merakalah yg kelak akan menerima hukuman ke atas kejahatn mereka, sebagaimana yg d janjikan oleh Allah.



Dah baca,click banner disidebar ni yer..TQ

0 1000 something to say:

Post a Comment

anda boleh komen, kritik, atau bagi cadangan di sini, komen-komen yang berbentuk peribadi tidak akan dilayan..
terima kasih.

Related Posts with Thumbnails